Úžasně jednoduché
Snadné odeslání i podpis
Odeslání dokumentu k podpisu i samotné podepsání je velmi jednoduché. Podepisující strany nemusí mít jakékoli speciální vybavení – stačí počítač, tablet nebo mobil a internetové připojení. O vše ostatní se postará Sign v souladu s požadavky na bezpečnost a prokazatelnou autenticitu.
Naprosto bezpečné
Bezkontaktně a průkazně
V době covidové pandemie je důležitým prvkem ochrany jednotlivců „bezkontaktnost“ aktu podepsání. Neméně důležitým prvkem bezpečnosti je ovšem také vysoká míra důvěryhodnosti a průkaznosti celé elektronické transakce v souladu s právními předpisy ČR a EU.
Viz odborný posudek: Adobe Sign – Soulad s evropskými právními předpisy o elektronických podpisech
Integrované
Integrace s produkty Microsoft a dalšími
Adobe Sign bezproblémově spolupracuje s aplikací Adobe Acrobat DC a integruje se do aplikací společnosti Microsoft, na které vaše týmy spoléhají. Dokumenty můžete snadno odesílat a podepisovat přímo ve službě Microsoft 365, Teams a dalších. Nabízíme také jednoduchou integraci s desítkami dalších aplikací, včetně systémů Workday a Salesforce.
Podívejte se na video, jak je Adobe Sign integrován do MS 365.
Online podpisy
Snadno shromažďujte podpisy na svém webu
Umístěte digitální formuláře na svůj web, aby kdokoli a kdykoli mohl rychle vyplnit a podepsat dokumenty na jakémkoli zařízení
Integrace plateb
Umožněte zákazníkům provádět platby ve vašich formulářích
Adobe Sign usnadňuje díky integracím s platební branou Braintree a službou Paypal přijímání plateb od zákazníků, kteří jen vyplní a podepíšou formulář.
Mega Sign
Shromážděte mnoho podpisů jediným kliknutím
Poskytujte každému zákazníkovi lepší služby v celopodnikovém rozsahu
Urychlete každou transakci v každém oddělení a oboru v souladu se zákony pro elektronické podepisování kdekoli na světě. Zajistěte snadnou integraci s již používanými systémy a aplikacemi, jako je například Microsoft, Salesforce a Workday, díky našim předem vytvořeným integracím. Jednoduše a bez potíží rozvíjejte svou firmu.
Soulad s evropskými právními předpisy o elektronických podpisech.
Přečtěte si odborný posudek (PDF, 12 stran)
Elektronické podpisy v otázkách a odpovědích.
Co je elektronický podpis?
Je to označení specifických dat, které v počítači nahrazují klasický vlastnoruční podpis, respektive ověřený podpis. Je připojen k datové zprávě nebo je s ní logicky spojen, takže umožňuje ověření totožnosti podepsané osoby ve vztahu k datové zprávě.
Součástí elektronického podpisu je identifikace toho, kdo podpis vytvořil. Ověření elektronického podpisu zahrnuje i přenos důvěry z důvěryhodné třetí strany na tvůrce podpisu a následně na důvěryhodnost elektronicky podepsaného dokumentu.
K tomu se využívá digitální certifikát nebo certifikační autorita.
Příslušné předpisy rozlišují tři typy elektronických podpisů:
- Prostý elektronický podpis (electronic signature, ES)
- Pokročilý elektronický podpis (advanced el. signature, AES)
- Kvalifikovaný elektronický podpis (qualified el. signature, QES)
Jsou elektronické podpisy Adobe Sign právně závazné?
Ano. Služba Adobe Sign vyhovuje nejpřísnějším bezpečnostním a legislativním standardům. Elektronické podpisy jsou právně závazné téměř ve všech rozvinutých zemích světa i v řadě méně rozvinutých zemí.
Adobe Sign vyhovuje požadavkům na elektronický podpis:
- Autenticita: Nutno zajistit vysokou míru jistoty, že podepisující osoba je skutečně tou, za kterou se vydává.
- Integrita: Nutno zajistit, aby dokument nebyl od okamžiku podepsání změněn.
- Časové ukotvení: Spolehlivé zaručení času podepsání.
- Auditní stopa: Možnost zpětně dohledat historii dokumentu.
Jsou elektronické podpisy Adobe Sign bezpečné?
Ano. Společnost Adobe chápe zabezpečení digitálního prostředí jako svou prioritu. Standardní oborové bezpečnostní postupy jsou hluboce zakořeněny v naší interní kultuře, vývoji softwaru a poskytovaných službách.
Liší se nějak digitální podpisy a elektronické podpisy?
Ano. Digitální podpisy jsou podmnožinou větší kategorie nazývané „elektronické podpisy“. Zatímco typické elektronické podpisy mohou používat různé metody k ověřování podepisujících osob, digitální podpisy používají jednu specifickou metod, kterou je digitální certifikát vydaný důvěryhodnou certifikační autoritou.
Jak se na elektronické podpisy dívá legislativa?
Evropská Unie přijala v r. 2014 nařízení o elektronické identifikaci, autentizaci a důvěryhodných službách pod zkratkou eIDAS. To definuje řadu požadavků, při jejichž splnění je elektronický podpis považován za důveryhodný.
Řešení elektronických podpisů Adobe Sign je podle nařízení eIDAS považováno za důvěryhodnou službu.
Viz též odborný posudek: Adobe Sign – Soulad s evropskými právními předpisy o elektronických podpisech
Jak je to z hlediska legislativy ČR?
Česká republika přijala v roce 2016 Zákon č. 297/2016 Sb. „o službách vytvářejících důvěru“. Zákon řeší „…aby bylo zajištěno, že elektronická identifikace použitá pro prokazování totožnosti byla důvěryhodná, je povinností tuto elektronickou identifikaci provést prostřednictvím tzv. kvalifikovaného systému elektronické identifikace.“
Odkazuje se na eIDAS, to znamená, že to, co vyhovuje eIDASu v evropském měřítku, vyhovuje i legislativě ČR. Adobe Sign splňuje požadavky na onen kvalifikovaný systém elektronické identifikace.
Elektronický a digitální podpis ve světě
Legislativa různých zemí se na elektronické a digitální podpisy dívá různě. Pokud vás zajímá některá konkrétní země, zde je přehled řady zemí.
Varianty služby Adobe Sign
Adobe Sign for Business
Určeno pro středně velké a větší firmy s požadavky na zvýšenou důvěryhodnot podpisů s využitím dvoufaktorového ověřování.
Adobe Sign for Enterprise
Určeno pro velké podniky a organizace s potřebou integrace elektronických podpisů do vnitropodnikových systémů.
Licencování služby Adobe Sign
Služba Adobe Sign má dva typy licencování: licence na uživatele (Named licence, per User) a licence na transakce (Consumable, per Transaction). K oběma typům licencí je možné doobjednat Add-on pro telefonickou autentizaci podepisujícího (podepisující dostane SMS zprávou jednorázový kód).
Licencování na uživatele (Named licence, per User)
Licencování funguje podobně, jako Named licence Adobe Acrobatu DC nebo licence Creative Cloudu a jeho jednotlivých aplikací. Správce licencí přiřadí licenci Adobe Sign uživateli, který pak bude moci rozesílat dokumenty k podpisu. Správce může kdykoli licenci uživateli odebrat a přiřadit ji jinému, podle potřeby. Licence obsahuje 150 transakcí za rok.
Licence je platná do data výročí VIP účtu, resp. do 30. dne po výročí. V případě, že zákazník potřebuje další licenci, doobjedná se na počet (celých, nikoli jen načatých) měsíců zbývajících do výročí.
Licencování podle transakcí (per Transaction)
V tomto modelu si zákazník objednává potřebný počet transakcí (podpisů). Licence na transakce platí do výročí zákazníkova VIP účtu, resp. do 30. dne po výročí, bez ohledu na to, kolik nespotřebovaných transakcí na účtu zbývá.
K dispozici jsou čtyři cenové hladiny podle počtu najednou objednaných transakcí:
Počet transakcí | Hladina |
1 - 999 | Tier 1 |
1000 - 2499 | Tier 2 |
2500 - 4999 | Tier 3 |
5000+ | Tier 4 |
Co je transakce?
Transakce je úkon odeslání dokumentu jednomu nebo více podepisujícím osobám. Nezáleží na tom, kolik je podepisujících osob, nebo kolik jich dokument podepíše a kolik ne. Stále se při tomto úkonu spotřebuje jedna transakce.
Jak zjistím, kolik transakcí mi ještě zbývá?
Stav nespotřebovaných transakcí vidíte v admin konzoli svého VIP účtu. Kromě toho systém automaticky rozesílá správcům mailem informaci o vyčerpání 80%, 90% a 100% transakcí.
Porovnání typu licencí Adobe Sign
Adobe Sign Named licence | Adobe Sign Transakce | |
Výroční datum | Časová platnost | Výroční datum |
Cena podle měsíců do výročí | Cena/čas | Časově nerozlišená cena |
Hladiny podle počtu licencí v účtu (VIP Select) | Objemové slevy | Hladiny (Tiers) podle počtu objednaných transakcí |
V Admin konzoli, stejně, jako u Named licencí jiných produktů | Správa licencí | Spotřeba a datum expirace se monitoruje v Admin konzoli |
Nejste si jisti, jakou variantu Adobe Sign potřebujete?
Kontaktujte nás, rádi vám poradíme.